Uncategorized
Zijn visual effects de toekomst van de reclamewereld?

Zijn visual effects de toekomst van de reclamewereld?

We hebben ze allemaal wel een keer gezien: hippe reclamevideo's die met behulp van kleurrijke visual effects een vrolijk beeld laten zien. Maar waarom doen ze dat nu eigenlijk? Eigenlijk is het antwoord vrij simpel; er is tegenwoordig meer nodig om onze aandacht vast te houden dan er twintig jaar geleden nodig was. Alles gaat sneller en blijft ook versnellen. Waar wij eerder nog urenlang naar geluidloze zwart-wit films konden kijken hebben je hersenen nu veel meer stimulans nodig om geïnteresseerd te blijven! Juist daarom zijn methodes zoals visual effects zo effectief! Hoe meer er gebeurt, hoe meer aandacht er op de reclame wordt gevestigd! Als je er goed over nadenkt zou je zelfs kunnen stellen dat er in de toekomst nóg meer van deze 'trucs' zullen worden gebruikt in reclames en programma's.

Wat voor soorten visual effects zijn er zoals te zien?

Je vraagt je nu vast af hoe vaak jij je naar een reclame hebt laten trekken door een visual effect. Hoe zien de effects er uit? En zijn ze eigenlijk altijd wel op te merken? Een van de meest zichtbare vormen van visual effects zijn de 'getekende' of 'verlichte' lijnen die soms worden gebruikt om beweging te benadrukken. Denk hierbij aan wiegende gele lijnen die om een danseres heen zwieren of neon figuren die ineens over de reclame heen zweven. Allemaal heel spannend en interessant allemaal. Maar er zijn ook visual effects die je minder snel opmerkt. Zoals een zonnestraal die op de tafel schijnt of die mooie twinkeling op die gladde appel. Niet alleen aandachttrekkerij dus, maar ook verfijning!

Geanimeerde reclame's maken het onmogelijke mogelijk!

Soms bedenkt iemand een uitzonderlijk goed, maar fysiek onmogelijk idee voor een reclame of video. In dat geval kan het verleidelijk zijn om een bedrijf in te huren dat gespecialiseerd is in 3d-animaties! Bijna alles is mogelijk! Zelfs vliegen is geen enkel probleem. Op deze manier kun je zonder al te veel moeite een prachtige (of juist hartverscheurende) reclame neerzetten. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *